Sunne sommarland

Äntligen så fick jag uppleva Sunne sommarland. Jag har pratat om det i flera års tid. Förra året så kom vi på allt så sent och det var svårt att få till det. Men i år så blev det äntligen av.

Vi var ett helt gäng som åkte iväg och hade verkligen så roligt. Men eftersom alla inte har tillgång till bil och alla får inte plats i vår bil så åkte 2 i gänget tåg upp. Så under tiden vi väntade på dem som åkte tåg så utforskade vi barndelen med Lily och det var så härligt. Sen så skildes vi åt och turades om att åka olika attraktioner. Jag var ju mycket med Lily såklart och busade med henne. Vi åkte en rutschkana tillsammans men sen ville inte min rygg mer.

När klockan var 12 så blev det tacos/pasta buffé och det var så gott! Sen var det dags för bad igen och vi provade Lazy river. Det var skönt att ligga i en badring och bara flyta runt efter maten. Men så frågade Jenny och Rebecca om jag ville åka Mammut, efter noga övervägande så sa jag ja. Jag var rädd, nervös och pirrig men jag åkte den och det var så roligt. Hade jag orkat så hade jag åkt den en gång till.

Det blev fika sen med bullar, glass, kakor och ännu mera bad. Men mitt i allt bad så började det regna. Lily kommer till mig och vill ta skydd. Hon säger Mamma jag vill inte bli blöt! 🤣 Ja se ungar!

En fantastisk fin dag i alla fall med underbart väder och härligt sällskap. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0