Trötthet och en vilja av stål

Ja, idag är man ju trött och sliten efter ett stort och spännande kalas igår.
Så många intryck och känslor! Så många att umgås med! Så mycket gott att äta och så mycket roligt att göra!

Så kommer kvällen, allt det roliga tar slut likaså energin. Hjärnan är helt tömd! Mamma och pappa frågar mig, vad vill du äta? Men jag kan inte svara för jag orkar inte. Jag börjar gråta förtvivlad! Mamma förstår, tar mig i famnen och fixar sen något åt mig att äta. Pappa kramar om mig och finns där.

Dagen efter är jag fortfarande trött men vill ändå kolla in alla fina presenter. Vill ändå leka och pyssla med allt. Men allt blir bara fel! Inget blir som jag vill! Jag skriker, blir arg och ledsen!

Men som alltid så finns mamma och pappa där. Mamma kramar mig, pratar lugnt med mig och säger att hon förstår. Så frågar mamma mig om jag vill lägga mig en stund i soffan och se på tv. Så mamma bäddar ner mig där under tiden som hon lagar mat i köket.

Jag ropar till mamma och pappa, Jag älskar er! 🥰


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0