Det kostar inget

Det kostar inget att vara snäll mot andra. Ett vänligt ord, en vänlig gest eller ett leenden kan göra så mycket. Lite artighet och mänsklighet har inget dött av och det är något vi alla människor ska tänka på. 

En dag fick jag två varma och glada kramar av en kollega som också sa att jag var världens ängel och att det är kul och jobba med mig. Jag blev jätteglad och kände mig uppskattad och omtyckt. Allt jag egentligen gjorde var att vara vänlig, snäll, en god medmänniska och arbetskamrat. Ni vet det där lilla extra som kan göra hela ens dag. 

Jag kan säga av erfarenhet att med vänlighet och respekt kommer man långt med. Jag är för det mesta en glad liten skit som försöker behandla andra som jag vill att de behandlar mig. När jag är på jobbet så försöker jag ge gästen en så positiv upplevelse så möjligt så gästen vill komma tillbaka, jag försöker även att ge mina kollegor en positiv arbetsdag. Visst, alla har dåliga dagar ibland men det gäller att försöka berätta för omgivningen att man kanske inte är på topp. 




Kommentarer
Postat av: Jesse

what goes around comes around.
Det krävs inte mycket för att göra någons dag lite bättre :)
Väldigt tänkvärt inlägg.
Hoppas du haft en fin söndag.

Svar: Precis. :) Nej, det behövs inte så mycket för att sätta guldkant på tillvaron. Tackar :) Ja, min söndag var fin jobbade några timmar för att sen mysa med min älskling. :)
Anna

2016-03-06 @ 22:55:39
URL: http://www.jessesarvak.com
Postat av: Mathias

så sant så det skadar aldrig att le ^^ ett leende kan ge värme

Svar: Ja, ett leende kan göra så mycket :)
Anna

2016-03-07 @ 20:01:23
URL: http://nouw.com/aspergers

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0